منتديات شباب مصر


    ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    شاطر
    avatar
    ADMIN
    BIGBOSS
    BIGBOSS

    ذكر
    عدد الرسائل : 2600
    العمر : 28
    البلد : EGY
    مزاجى :
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 25/06/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: Namebuzz
    البلد: EGY
    كورة: اهلى

    غمزة ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف ADMIN في الجمعة نوفمبر 23, 2007 10:10 pm

    بسم الله الرحمن الرحيم
    فى البداية عايز اوضح ان أغلب الشباب فى هذا السن ما يفكر كثيرا فى مواصفات شريك حياتة
    فهناك من الشباب من يضع فى بالة أهم مايكون فى المرأة هو جمالها
    .....ومنهم من يكون لدية مقياس الجمال هو أخلاقها
    ......ومنهم من يكون مقياس الجمال لدية هو أساسها الدينى
    وكذلك الحال نسبة إلى البنات
    فمنها من تبحث عن فارس الرومانسية ذو الحصان الأبيض يأخذها إلى عالم ملئ بالمفاجئات
    ومنهم من يجد جمال الرجل فى شخصيتة القوية والحزم والثقة بالنفس
    ومنهن من يجد قمة جمال فى اتقائة لربة وقربة وطاعتة إلية فهو قد أطاع ربة ومؤكد سيهتم بها ويتق الله فيها
    كل واحد يشغل بالة بشريك حياتة ويضع لة صورة كاملة فأما من يحصل على ما قد تخيلة او لأ فهذا بعلم الله و مؤكد ان فى اختيار الله خيرا وهذا هو نصيبة كل إنسان فى الدنيا وعلية بالرضا على يقين بأنة الخير
    هنا بقى عايزين كل واحد يقول إية هيا مواصفات شريك حياتة ويقول إختار المواصفات دى لية
    ... عشان كل واحد يعرف إية هيا مواصفات الجمال اللى تعيش وتأكل عيش وعشان لو الواحد إقتنع بأحد الأراء يصحح فكرتة من حيث المواصفات المفترضة فى شريك الحياة
    وأنا عن نفس هقول رأى فى نص الردود
    تحياتى
    flower

    avatar
    last love
    BIGBOSS
    BIGBOSS

    ذكر
    عدد الرسائل : 747
    العمر : 29
    البلد : egy
    مزاجى :
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 01/07/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: last love
    البلد: egyptawey
    كورة: اهلى

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف last love في الإثنين نوفمبر 26, 2007 7:05 pm

    شكرا يمان توبيك رائع
    والله الموضوع ده مش شايل همه خالص او بمعني اصح شايل همه من راسي
    الحاجة والدتي هيا اللي متوصيه بالموضوع ده لاني لو فكرت ادور مش هلاقي اللي اللي في خيالي
    وشكرا


    _________________


    avatar
    عبد فقير لعفو ربه
    فريق الإشراف
    فريق الإشراف

    ذكر
    عدد الرسائل : 556
    العمر : 29
    مزاجى :
    تاريخ التسجيل : 09/07/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: dr.fooozy
    البلد: الاسلام وطنى لا ابغى له بدلا#الشام فيه ووادى النيل سيان
    كورة: مش بشجع كورة اصلا

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف عبد فقير لعفو ربه في الثلاثاء نوفمبر 27, 2007 1:02 am

    شكرا يا نجم على الموضوع الجامد ده بس انت عارف انى ا بفكر فى الموضوع ده الان زى لاست لف بالظبط اولا لانه فى الوقت الحالى انشغال بما غيره اولى وثانيا انا اظن ان فعلا الاهل هم افضل ناس يختاروا وبعدين انا اقبل او ارفض بس ده بعد عمر طوييل زى ما قلتلك شكرا تانى وعقبال ما نفرح فيك وفى كل اعضاء المنتدى وااخر كلام سلام السلام عليكم ورحمة الله
    avatar
    last love
    BIGBOSS
    BIGBOSS

    ذكر
    عدد الرسائل : 747
    العمر : 29
    البلد : egy
    مزاجى :
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 01/07/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: last love
    البلد: egyptawey
    كورة: اهلى

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف last love في الثلاثاء نوفمبر 27, 2007 2:02 am

    يادكتور مش بس كده انشغال بغيره اولى
    هوا الواحد ناقص دماغ نعيش اللحظه بقى الانسان الحبيب وسهران قدام القمر بالليل ونايم ورا الشمس بالنهار
    واتصالات بقى كنت فين ياحبيبي بتكلم مين ياحبيبي مين دي ياحبيبي وخد عندك ياعم
    الواحد كده باله مرتاح واخر حلاوه الحاجة تلاقي بنت الحلال واشوفها تعجبني ولا لأ وبس
    اما الكلام الفاضي ده ملوش داعي خالص
    ومش في الدين بتاعنا خالص
    اسف للأطالة بس حبيت اقول كل اللي عندي


    _________________


    avatar
    ADMIN
    BIGBOSS
    BIGBOSS

    ذكر
    عدد الرسائل : 2600
    العمر : 28
    البلد : EGY
    مزاجى :
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 25/06/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: Namebuzz
    البلد: EGY
    كورة: اهلى

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف ADMIN في الإثنين ديسمبر 10, 2007 8:59 pm

    كلام جميل يا ردالة بس أكيد الواحد بيبقى فى دماغة صفات معينة وخصال نفسة تكون فى شريكة حياتة بيكون مقتنع بيها و دا اللى بيكون السبب فى موافقتة فى الجواز بواحدة دون الأخرى


    انتوا دخلتونا فى سكة تانية خالص

    avatar
    last love
    BIGBOSS
    BIGBOSS

    ذكر
    عدد الرسائل : 747
    العمر : 29
    البلد : egy
    مزاجى :
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 01/07/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: last love
    البلد: egyptawey
    كورة: اهلى

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف last love في الثلاثاء ديسمبر 11, 2007 11:47 pm

    شكرا ادمن
    مش دخلناها في سكك تانيه ولا حاجه مهو انا لو هدور على شريكه حياتي بالمواصفات اللي في خيالي مش هلاقيها لو لفيت الدنيا
    اما الزواج بالتطريقه التقليدية اريح واضمن من ناحيه ان اهلك بينقو الادب والاخلاق والجمال
    واكيد محدش هيعرف اكتر من الحكومه
    والمثل بيقول ادي العيش لخبازه اظن كده انتو فهمتوني كويس Smile


    _________________


    avatar
    love
    عضو متفوق
    عضو  متفوق

    انثى
    عدد الرسائل : 1101
    العمر : 28
    البلد : انا مش من هنا انا من هناااااااااااااااااااااك
    مزاجى :
    تاريخ التسجيل : 21/10/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: love
    البلد:
    كورة: اهلى

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف love في الأربعاء ديسمبر 12, 2007 7:19 pm

    يا جماعة لسة بدرى على الموضوع دة
    اتخرج انت بس والدولة هتجوزك ببلاااااااااااااااش
    بالنسبة لاخ last loveاعتقد انك ف يوم اكيد هتلاقى اللى فيها المواصفات اللى انت عاوزاهاوان ملقتهاش يبقى نصنعلك واحدة
    تفصيل يعنى
    ههههههههه
    avatar
    sasa
    عضو مميز
    عضو مميز

    ذكر
    عدد الرسائل : 275
    العمر : 28
    تاريخ التسجيل : 23/10/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم:
    البلد:
    كورة:

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف sasa في الخميس ديسمبر 13, 2007 7:05 pm

    يا سيدى هتلاقى مفيش أكتر من الحريم

    وبعدين على رأى الدكتورة لسه بدرى اوووووووووووووووووى

    اوعى تكون عندك امل انك تجوز بدرى انسى

    وخد بالك انت لاى تبقى تختار عشان لو محصلش قبول كله هييجى على دماغك

    الاهل على راسنا بس الا الموضوع ده ده عمر يا ابنى هوه يوم ولا اتنين
    avatar
    last love
    BIGBOSS
    BIGBOSS

    ذكر
    عدد الرسائل : 747
    العمر : 29
    البلد : egy
    مزاجى :
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 01/07/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: last love
    البلد: egyptawey
    كورة: اهلى

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف last love في الجمعة ديسمبر 14, 2007 1:17 am

    اه هختار بس لما يختارو قبلي واللي يختاروه انا اقول حلو ولا وحش
    عاجباني ولا لأ
    وبعدين لو بفكر في الجواز من اساسه مكنتش قلت الكلمتين دول اللي هما اهلي اللي ينقو العروسه


    _________________


    avatar
    ADMIN
    BIGBOSS
    BIGBOSS

    ذكر
    عدد الرسائل : 2600
    العمر : 28
    البلد : EGY
    مزاجى :
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 25/06/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: Namebuzz
    البلد: EGY
    كورة: اهلى

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف ADMIN في الجمعة ديسمبر 14, 2007 4:59 pm

    يا جماعة الناس اللى بتقطمنا دى و لسة بدرى حرام عليكوا أدونا أمل حتى Smile

    اللى خلانى عملت الموضوع إن واحد صاحبنا خطب وناوى يكتب السنة الجاية

    المقصود من الموضوع تعرفوا إية هيا مواصفات الزوج او الوزجة المثالية والمفضلة

    avatar
    last love
    BIGBOSS
    BIGBOSS

    ذكر
    عدد الرسائل : 747
    العمر : 29
    البلد : egy
    مزاجى :
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 01/07/2007

    البطاقة الشخصية
    الإسم: last love
    البلد: egyptawey
    كورة: اهلى

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف last love في الجمعة ديسمبر 14, 2007 5:18 pm

    مهو انا مش عاوز اعرف ياعم Evil or Very Mad


    _________________



    seventh love
    عضو شغال
    عضو شغال

    ذكر
    عدد الرسائل : 63
    العمر : 28
    علم دولتى :
    تاريخ التسجيل : 06/11/2007

    غمزة رد: ما هى مواصفات شريك حياتك ...........؟؟؟؟؟؟؟؟

    مُساهمة من طرف seventh love في السبت ديسمبر 22, 2007 11:12 pm

    هوا صح لسه بدري بس الواحد بيفكر ساعات
    انا والله نفسي ارتبط بواحده صريحه اهم حاجه ومتكنش كلمت حد قبلي وتكون طيبه وبنت ناس
    وروحها جميله وهيا جميله بس هيا دي المواصفات يا عم

      الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء أكتوبر 18, 2017 11:51 pm